Олімпіади, МАН

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ
НОВОПРАЗЬКА ЗШ І-ІІ СТУПЕНІВ


ВЧИТЕЛЬ: ЗОБКІВ ЯРОСЛАВА ІГОРІВНА


ШКІЛЬНА ПРЕДМЕТНА  ОЛІМПІАДА З ХІМІЇ
8  КЛАС
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.           Хімічний елемент, назва якого перекладається як «райдужний»:
А) Радій;            Б )Хром;              В) Іридій;           Г) Аурум.
2.           Країна, названа на честь хімічного елемента:
   А) Індія;            Б) Франція;          В) Аргентина;     Г) Польща.
3.           Хімічний елемент, що входить до складу гемоглобіну:
А) Магній;         Б) Силіціум;        В) Ферум;            Г) Цинк.
4.           Розчин якої сполуки має зелений колір:
 А) NiSO4;           Б) FeSO4;        В) CuSO4;      Г) CoSO4
7.  Укажіть рівняння реакції, що належить  до реакцій сполучення:
А)  2H2 + O2 = 2H2O;
Б)  H2SO4 + 2KOH = K2SO4 + 2H2O;
В)  2ZnS + 3O2 = 2ZnO + 2SO2;
Г) 2HI = H2 + I2.

ЗАВДАННЯ НА ПРАВИЛЬНУ ПОСЛІДОВНІСТЬ
9.Установіть послідовність фізичних операцій розділення суміші кухонної солі, залізних ошурок і річкового піску:
       А  випарювання ;                             Б фільтрування;
В дія магнітом;                                Г розчинення.

10.Установіть послідовність розміщення напівсхем у порядку зростання загальної суми коефіцієнтів:
А  CuO + NH3 → N2 + Cu + H2O;
Б  NO2 + H2O + O2 → HNO3;
В  H2S + O2 → SO2 + H2O;
Г  NH3 + O2 → N2 + H2O.
ЗАДАЧІ
1)Виправте помилки у відповіді недбалого учня: «Молярний обєм – величина, однакова для всіх газів, вона становить 44,2 л/моль. Густина одного газу за іншим є відношенням їх молярних мас. Найчастіше для порівняння використовують кисень із молекулярною масою 16г, водень із молекулярною масою 1г/моль і повітря. Густина повітря за нормальних умов становить 29г/л».

     2)Столова ложка вміщує 18 г води. У склянку налили 3 столові ложки води. Обчисліть число молекул води, що містяться у склянці. 

   3)Назвіть речовини, які потрапляють в повітря внаслідок діяльності людини і забруднюють його. Як запобігти забрудненню атмосфери?

     4) Людина в середньому за 1 годину видихає разом із повітрям 50 г вуглекислого газу. В Березанській школі навчається 474 учня. Який об’єм вуглекислого газу за нормальних умов видихають усі учні нашої школи протягом одного уроку (45 хвилин)?

     






















     



ШКІЛЬНА ПРЕДМЕТНА ОЛІМПІАДА  З ХІМІЇ
9  КЛАС
     ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.Явище існування декількох простих речовин, що утворені атомами одного хімічного елемента, має назву:
 А анізотропія;         Б алотропія;        В мізантропія;           Г  мезомерія.
2.Хімічний елемент, назва якого перекладається як «чужий»:
 А Аргон;                 Б Неон;                 В Криптон;                 Г  Ксенон.
3.В алхімії і астрології існують стійкі асоціації між металами і небесними тілами, як, наприклад, Сонце – золото, Меркурій – ртуть, Марс – мідь тощо. Однак ці асоціації не мають наукового підґрунтя. А який хімічний елемент і за назвою і за поширеністю має безпосереднє відношення до Сонця? :
 А Фосфор;              Б Гідроген;           В Прометій;                 Г  Гелій.
4.Укажіть зміну міцності зв’язків у ряді молекул Cl2 ® Br2 ® I2:
    А  зростає;                               Б  спочатку зростає, потім зменшується;
    В  зменшується;                      Г  спочатку зменшується, потім зростає.
6.Швидкість хімічної реакції не залежить від:
А температури;      Б каталізатора;     В маси реагентів;     Г природи реагентів.
7.Глауберова сіль - це:
А CaSO4∙2H2O;                          Б  Na2SO4∙10H2O;
В Na2CO3∙10H2O;                       Г  FeSO4∙7H2O.
8.Метал, що плавиться у долоні:
А галій;                  Б натрій;            В іридій;            Г полоній.

ЗАВДАННЯ НА ПРАВИЛЬНУ ПОСЛІДОВНІСТЬ

9.Розташуйте оксиди металічних елементів за збільшенням їхньої хімічної активності в реакції з водою.
А  кальцій оксид;                                  Б  барій оксид;
В  магній оксид;                                    Г  стронцій оксид.
ЗАДАЧІ
   1)Складіть молекулярні і йонно-молекулярні рівняння реакцій між розчинами лугу і солі, в результаті яких утворюються:
   а) нерозчинна основа і розчинна сіль;
   б) луг і нерозчинна сіль;
   в) нерозчинна основа і нерозчинна сіль.

   2)Скільки грамів калій гідроксиду потрібно розчинити в 100 г 5%-ного розчину, щоб отримати 10%- ний розчин лугу?

   3)Яка маса натрій гідроксиду міститься у 20 мл розчину із масовою часткою лугу 15%, якщо густина розчину становить 1,25 г/мл?

   4)Як із чотирьох простих речовин (калій, кисень, сірка, водень) одержати три кислоти, три середні та три кислі солі? Напишіть рівняння відповідних реакцій.

   5)Розчин нітритної кислоти (HNO2) містить стільки молекул кислоти, скільки й усіх йонів. Який ступінь дисоціації цієї сполуки?





Гіпотеза: ми припустили, що кристали мідного купоросу можуть з’явитися при створені певних умов; тобто якщо змінити умови кристалізації розчиняти рідкі речовини, то можна отримати кристали різної форми і кольору
Мета: дослідити можливість вирощування кристалів мідного купоросу правильної форми в умовах гімназійної лабораторії різними способами
Об’єкт дослідження: мідний купорос CuSO4 × 5H2O
Предмет: процес утворення кристалів із водних розчинів мідного купоросу
Методи дослідження:
1.Збір інформації із книг, журналів, інтернет – джерел 2.Аналіз переглянутої інформаці           
3. Експеримент 4.Спостереження за предметом кристалізації
Обладнання: хімічний посуд, нитки, фільтрувальний папір, лійка, мідний купорос, безкольоровий лак
Актуальність: дана тема є актуальною у зв’язку з тим, що розвиток науки та техніки призвів до того, що кристали, які рідко зустрічаються в природі стали необхідними для виконання наукових досліджень. Сучасна техніка, космонавтика, медицина і мистецтво не можуть обійтися без найрізноманітніших кристалів.
  Завдання: 1)Знайти інформацію про кристали 2)Опрацювати методику вирощування кристалів
3)Виростити кристал CuSO4 × 5H2O 4)Виявити вплив етилового спирту, H2SO4


1)      Вплив матеріалу закріплення
 затравки на форму кристалу

Шерстяна нитка

Ліска

Людський волос
Полікристал
Монокристал
Монокристал

2)      Вплив чистоти реактиву на форму кристалу
Реактив, що придбаний в хімічному магазині
Реактив, що придбаний в с/г магазині
Монокристал
Полікристал


3)      Вплив температури розчину на швидкість
 росту кристалу
4)      Вплив етилового спирту на форму кристала
Фото без C2H5OH
Фото з додаванням до насиченого розчину C2H5OH
Кристаллы медного купороса
Кристаллы медного купороса


5)Вплив сульфатної кислоти H2SO4 на форму та прозорість кристалу
 Кристал з додаванням до розчину H2SO4
Картинки по запросу кристалл медного купороса с добавлением кислоті
Висновоки: матеріал закріплення затравки суттєво впливає на форму кристала, бо шерстяна нитка має ворсинки, що являється додатковими центрами кристалізації; при додаванні H2SO4 кристали стають більш прозорі та мають правильну форму; чистота реактиву впливає на форму кристала, адже домішки, що присутні в розчиненій речовині являються додатковими центрами кристалізації; В температурних межах +4 - +10 швидкість росту кристалу складає 2,5 мм/тиждень,в діапазоні +11 - +20 швидкість складає 1мм/тиждень, а при +35 - +40 швидкість складає 0,5 мм/тиждень;етиловий спирт пришвидшує ріст кристалу та спотворює форму кристалу і колір. Кристали матимуть більш округлу форму і світліший колір.



Немає коментарів:

Дописати коментар